Wstecz

Jakie elementy powinien posiadać landing-page, aby realizaować założony cel?

 

Jeżeli Twoja firma posiada w swojej ofercie, jeden szczególny produkt lub usługę, których sprzedaż może przyczynić się osiągnięcia wysokich zysków, landing-page jest właśnie dla Ciebie.
Landing-page jest prostą stroną www, nastawioną na sprzedaż jednego produktu lub jednej usługi.

 

Pamiętaj, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie, potencjalny klient w ciągu pierwszych 5 sekund podejmuje decyzję, czy jest zainteresowany, czy wychodzi i nigdy nie wraca. W tym krótkim czasie musisz go odpowiednio zainteresować i sprawić, aby wykonał jakieś działanie (dokonał zakupu, pozostawił dane kontaktowe, dodał stronę do ulubionych zakładek lub polecił ją swoim znajomym).

 

Aby zrealizować ten cel, Twój landing-page powinien posiadać kilka niezbędnych elementów:


1. Nowoczesna, ciekawa i zachęcająca do dalszego oglądania grafika, powiązana z nią kolorystyka całej strony, odpowiednia wielkość i rodzaj czcionki, te wszystkie elementy muszą być spójne z rodzajem oferowanego produktu lub usługi.
2. Pierwszy nagłówek, hasło lub zadane odbiorcy pytanie, które z jednej strony wywołają chwilowe zatrzymanie i zastanowienie się nad przedstawianą propozycją, a z drugiej zagwarantują konkretną korzyść, którą oglądający stronę, może od nasz otrzymać.
3. Właściwa prezentacja samego produktu lub usługi – przedstawienie najważniejszych jego cech, które wpływają na podjęcie przez odbiorcę wstępnej decyzji o zakupie.
4. Social Proof – czyli, świadectwo innych użytkowników na temat oferowanego produktu lub usługi. Mogą to być wpisy, opinie, komentarze o produkcie lub usłudze. Dodatkowym atutem będzie na pewno, jeżeli takie opinie pozostawią osoby znane i poważane, budzące zaufanie i pozytywne skojarzenia. Na tym etapie klient podejmuje decyzję zakupową i musimy zadbać o to, aby wykonał właściwe działanie. Do tego celu będzie służył kolejny element strony, czyli.....
5. CTA – Call to action – poproszenie klienta o wykonanie konkretnego działania na stronie landing-page. Najlepiej, jeśli dokona zakupu od razu, poprzez kontakt z firmą lub zarejestruje własne dane kontaktowe w formularzu zamówienia.

 

Strona landing-page jest doskonałym narzędziem uzupełniającym działania marketingu internetowego. To właśnie ona ma finalizować sprzedaż generowaną poprzez przekierowania płynące z kampanii marketingowych prowadzonych w social mediach tj. Facebook, Instagram, LinkedIN lub kampanii tekstowych i banerowych realizowanych przy pomocy narzędzia Google Ads.