Wstecz

Na czym polega obsługa marketingowa w Mediach Społecznościowych oraz w Google? (część 2/2)

 

 

Link do 1 części artykułu

Po ustaleniu Buyer Persony, plan działań marketingowych oraz wszelkich apsektów technicznych, teraz dopiero możemy przejść do działań marketingowych. Możemy zaliczyć do nich:

 

  • założenie i prowadzenie profili na FB oraz Instagramie - dodawanie postów, odpowiadanie na komentarze, obsługa klientów poprzez wtyczkę messengera zainstalowaną na stronie lub sklepie,
  • prowadzenie kampanii marketingowych na polubienia profili,
  • zapraszanie do polubienia profilu użytkowników FB oraz Instagrama, którzy wykonali określone przez nas działania, np. skomentowały wpis lub udostępniły wpis itd.,
  • prowadzenie kampanii marketingowych na ruch przekierowany na stronę www lub sklep,
  • kampanie na pozyskiwanie leadów sprzedażowych,
  • kampanie remarketingowe,
  • wyszukiwanie grup powiązanych z prowadzoną działalnością i zamieszczenie na nich wpisów oraz komentarzy pod wpisami innych użytkowników
  • prowadzenie kampanii tekstowych poprzez narzędzie Google Ads,
  • prowadzenie kampanii banerowych poprzez narzędzie Google Ads,
  • prowadzenie kampanii sprzedażowych poprzez narzędzie Google Merchant,
  • prowadzenie kampanii remarketingowych poprzez narzędzie Google Ads,
  • prowadzenie kampanii mailingowych na bazie klientów pozyskanych dzięki newsletterowi oraz kampaniom prowadzonym w Mediach Społecznościowych, oraz w Google,
  • realizacja zadań związanych z content marketingiem - tworzenie treści kampanii, tworzenie treści zamieszczanych na stronie internetowej np. w zakładce blog, przygotowanie grafiki do prowadzonych kampanii i dodawanych postów,
  • prowadzenie działań optymalizacyjnych, zarządzeni budżetami, przygotowywanie raportów z działań marketingowych, przygotowywanie harmonogramów działań marketingowych i inne.

 

W celu przybliżenia złożoności prowadzonych działań marketingowych powyższą listę należałoby rozbić na szereg codziennych czynności, które są wykonywane w ramach szeroko rozumianej obsługi marketingowej w Internecie. Na tym etapie zakończymy nasze rozważania na temat zakresu wykonywanych czynności, a skupimy się na w miarę zwięzłym odpowiedzeniu na kluczowe pytanie, które zadaje sobie większość naszych klientów, w chwili, gdy zastanawia się nad skorzystaniem z usług agencji interaktywnej, takiej jak nasza Webemo, w związku z prowadzeniem działań marketingowych dla własnej firmy.

 

Inwestycja w marketing


Czy to się opłaca? Co ja z tego będę miał? Czy nie mogę tego zrobić we własnym zakresie? Moje dziecko zna się na FB i na pewno poprowadzi również profil firmy w tym medium społecznościowym.


Odpowiedzi na te pytania i obiekcje powinny być oczywiste po zapoznaniu się z powyższym artykułem.


Dobrze poprowadzony marketing zawsze się opłaca, ponieważ wspiera działania sprzedażowe w firmie i prowadzi do jej wzrostu w przyszłości.

 

Cele działań marketingowych

 

Działania marketingowe powinny przekładać się na realizację założonych celów. Aby zweryfikować, czy tak się dzieje, należy nieustannie sprawdzać osiągane rezultaty.


Oczywiście można prowadzić działania we własnym zakresie. Aby to robić, należy się na tym znać (ukończyć przynajmniej kilka polecanych kursów związanych z prowadzeniem działań marketingowych w Internecie), należy mieć na dużo czasu (dużo oznacza czasami jeden, a czasami kilka etatów osób wyspecjalizowanych w konkretnych dziedzinach: treści, grafika, kreowanie kampanii, prowadzenie kampanii).


Co do dzieci, które obsługują własny profil na FB i znają się na mediach społecznościowych, nie chcemy się wypowiadać, ponieważ na tym etapie naszej znajomości ich po prostu nie znamy.


Bardzo miło będzie nam, gdy takie osoby staną się ambasadorami działań marketingowych w prowadzonej działalności i będą stanowiły cenny zasób przy wspieraniu tych działań ze strony firmy, z którą z największą przyjemnością podejmiemy współpracę w zakresie marketingu.