Wstecz

Obsługa marketingowa w Mediach Społecznościowych oraz w Google? (część 1/2)

Spis treści

  1. Wstęp
  2. Opowiedz nam o swojej firmie
  3. Buyer Persona - klucz do sukcesu
  4. Plan działań marketingowych
  5. Przygotowanie techniczne
  6. Link do drugiej części artyukułu

Wstęp

 

Niniejszy artykuł powstał z myślą o naszych Klientach, którzy często pytają o szczegóły obsługi marketingowej w Internecie. Często kojarzą ją jedynie z prowadzeniem profili na Facebooku i dodawaniem postów. W rzeczywistości marketing internetowy to znacznie więcej.

 

 

Opowiedz nam o swojej firmie

 

Poznanie firmy klienta jest kluczowe dla skutecznego marketingu. Obejmuje to zrozumienie oferty, grupy odbiorców, punktów styku z klientem, konkurencji oraz wcześniejszych działań marketingowych. Spotkanie z klientem pozwala na dokładne zapoznanie się z jego sytuacją, wyzwaniami i potrzebami.

 

 

Buyer Persona - klucz do sukcesu

 

Kolejnym krokiem jest opracowanie grup docelowych klientów, czyli tzw. buyer person. Te persony mogą obejmować różne stanowiska w firmach, do których kierowane będą działania marketingowe. Właściwe zrozumienie potrzeb i wartości poszczególnych person pozwala na opracowanie skutecznych strategii komunikacji.

 

Przykład: Firmy takie jak HubSpot wykorzystują buyer persony do precyzyjnego targetowania kampanii marketingowych, co przekłada się na wyższe wskaźniki konwersji​​.

 

 

Plan działań marketingowych

 

Mając określone buyer persony i strategię komunikacji, można stworzyć plan marketingowy na co najmniej trzy miesiące. Cele planu mogą obejmować generowanie ruchu na stronie, pozyskiwanie leadów, zdobywanie nowych klientów, informowanie o promocjach oraz budowanie wizerunku marki.

 

Statystyki: Według badań Content Marketing Institute, firmy z dobrze udokumentowanym planem marketingowym mają o 60% większą szansę na sukces w realizacji swoich celów marketingowych​​.

 

 

Przygotowanie techniczne

 

Przygotowanie techniczne to niezbędny krok przed rozpoczęciem działań marketingowych. Obejmuje uzyskanie dostępów do kodu źródłowego strony i profili w mediach społecznościowych, uruchomienie kont reklamowych Google Ads, rejestrację w Google Analytics oraz implementację kodów monitorujących (Pixel FB, Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager). Audyt strony internetowej lub sklepu pod kątem wydajności i zgodności z działaniami marketingowymi jest również kluczowy.

 

Przykład: Firmy takie jak Shopify przeprowadzają regularne audyty swoich platform e-commerce, aby zapewnić optymalną wydajność i wsparcie dla kampanii marketingowych.

 

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Kliknij w link i przeczytaj kontynuację w drugiej części artykułu