Wstecz

Twoja sprzedaż prędzej czy później i tak trafi do Internetu!

 

 

Jeżeli prowadzisz firmę produkcyjną lub handlową albo dopiero przymierzasz się do uruchomienia takiego biznesu, na pewno poświęciłeś sporo czasu nad analizą i wyborem właściwego kanału sprzedaży własnych produktów. Jeszcze kilka lat temu wybór był raczej oczywisty i skupiał się zazwyczaj na uruchomieniu własnego sklepu (salonu) handlowego, mogła być to również sprzedaż bezpośrednia tzw. akwizycyjna lub wysyłkowa oferowana przez wysyłkowe domy handlowe reklamujące się najczęściej w telewizji porannej, lub nocnej, jako tzw. tv okazje.

 

Dziś rzeczywistość handlowa wygląda zupełnie inaczej. Aby zaistnieć na rynku, nie trzeba myśleć o wynajmowaniu powierzchni handlowych i zatrudnieniu rzeszy pracowników na początku. W miarę upływu czasu i rozwoju firmy oczywiście tak, ale po co generować duże koszty na początku, zwłaszcza w chwili, gdy nie do końca wiemy, czy nasz pomysł wypali. Tutaj z odsieczą i jako pewnego rodzaju tarcza ochronna na początek przychodzi Internet z całym swoim orężem w postaci sektora eCommerce, swoją drogą coraz prężniej działającym i wciąż się rozwijającym na rynku polskim.

 

Oprócz stosunkowo małych nakładów na początku, przy wyborze internetowego kanału sprzedaży, jakim jest sklep internetowy w świecie wirtualnym, istnieje wiele innych korzyści, dla których warto się pochylić i zastanowić, czy aby na początku naszej przygody biznesowej nie warto spróbować.

 

No dobrze spytają zapewne przedsiębiorcy, którzy już od wielu lat prowadza swój biznes i sprzedają produkty przez sieć sklepów stacjonarnych, a jakie korzyści będziemy mieli z uruchomienia dodatkowego kanału sprzedaży, to tylko dodatkowe koszty i czas, który jest potrzebny na jego zorganizowanie. Tak w pewnym sensie jest w tym zapytaniu, ziarnko prawdy, sklep internetowy to dodatkowy kanał sprzedaży, któremu należy poświęcić sporo czasu zwłaszcza na początku w chwili jego uruchomienia, jednak korzyści, jakie można osiągnąć w przyszłości, są niewspółmierne w stosunku do nakładów. Należy zwrócić uwagę na to, iż w chwili uruchomienia sprzedaży przez Internet nasz rynek odbiorców przestaje ograniczać się do wybranego osiedla, czy miasta. Stajemy się firmą, dla której odległość przestaje mieć większe znaczenie. Możemy sprzedawać na terenie miasta, województwa, kraju, a nawet świata. Wszystko zależy, w jaki sposób zorganizujemy nasza sprzedaż.

 

I tutaj pojawiają się kolejne wątpliwości i pytania. No dobrze skoro mam sprzedawać na cały kraj, to, w jaki sposób mam zorganizować magazyn, logistykę towarów i ich promocję?

 

Odpowiedź jest zupełnie prosta.

 

Po pierwsze, aby sprzedawać towary przez Internet i prezentować je we właściwy sposób własnym klientom, nie musimy na początku sprowadzać wszystkiego do własnego magazynu. Wystarczą dobre umowy o współpracy z dostawcami, którzy w ciągu kilku lub kilkunastu godzin są w stanie dostarczyć do nas produkty, zamówione przez naszych klientów a my je re dystrybuujemy. Ba jest nawet lepiej, istnieje bowiem model sprzedaży dropshippingowej, w której zamówiony w naszym sklepie towar jest wysyłany do klienta bezpośrednio od producenta. Na podstawie umów zawartych z firmami logistycznymi, towary są szybko dostarczane do odbiorcy finalnego, a właściwa integracja systemów płatności sprawia, że pieniądze za sprzedany produkt, często pojawiają się na naszym koncie, zanim jeszcze towar zostanie wysłany. Bardzo ważne są tutaj relacje z naszymi partnerami biznesowymi, to na nich budujemy nasz biznes, początkowe wielkie nakłady finansowe nie są konieczne.

I w końcu, aby ostatecznie rozwiać wątpliwości, czy aby na pewno powinniśmy spróbować wystartować nasz biznes handlowy w Internecie, odpowiemy na pytanie dotyczące promocji samego sklepu, sprzedawanych produktów i zaistnieniu w świadomości potencjalnych klientów. W przypadku biznesu stacjonarnego, aby to uczynić, należy znaczne nakłady ponieść na reklamę sklepu. Można to uczynić przy pomocy ulotek, gazetek, reklam w prasie, telewizji lub innych narzędzi sprawiających, że klient dowie się o naszym sklepie. Koszty takiego marketingu są dość wysokie, a i tak do końca nie wiemy, do ilu potencjalnie zainteresowanych nasza oferta klientów dotrzemy. W Internecie sprawa wygląda zupełnie inaczej. Znane firmy międzynarodowe tj. Google, czy Facebook dostarczają nam narzędzia marketingowe, które umożliwią nam dotrzeć do konkretnych grup klientów, zainteresowanych naszą ofertą. Tzw. targetowanie reklamy za pomocą social mediów, czy marketingu internetowego jest niezwykle skuteczne i pozwala przy stosunkowo niskich nakładach dotrzeć do dużych grup odbiorców, co pozwoli zapewne rozkręcić nasz nowy kanał sprzedaży.

 

Jaki wniosek rodzi się po zapoznaniu się z powyższymi informacjami na temat kanału eCommerce? Czy warto spróbować ? Z naszej strony uważamy, że to tylko kwestia czasu i że dzisiejsza rzeczywistość prędzej, czy później wręcz wymusi skorzystanie z takiej opcji. Oczywiście jako agencja interaktywna, Webemo jest w stanie przeprowadzić każdego przedsiębiorcę przez proces uruchomienia internetowego kanału sprzedaży i zagwarantować właściwe kroczenie tą drogą w przyszłości.

 

Zapraszamy do kontaktu, mamy za sobą wiele wdrożeń sklepów internetowych w różnych branżach, każdy nowy projekt traktujemy jak swój własny biznes w sieci.