Wstecz

Czy warto inwestować w rozwój cyfrowej rzeczywistości w firmie?

 

Odpowiedź na to pytanie najlepiej zbudować po analizie tego, co wydarzyło się na świecie w 2020 roku. Przez pandemię Covid-19 otaczająca nas rzeczywistość i świadomość ludzi całkowicie się odmieniły i to bezpowrotnie.

 

Największa rewolucja zaszła w świecie biznesu, który w sposób bardzo dotkliwy odczuł wydarzenia na świecie. W 2020 r. 141 911 firm zakończyło w Polsce swoją działalność, a kolejne 280 000 zawieszono.

 

Wśród branż, które najbardziej odczuły skutki korona wirusa,  należy wymienić gastronomię, fitness, turystykę, firmy eventowe i wiele innych.

 

Należy się jednak zastanowić, czy pandemia miała pozytywny wpływ na jakąkolwiek branżę?

 

Okazuje się, że tak.

 

W 2020 r. branża informatyczna, a zwłaszcza ta związana ze sprzedażą on-line, czyli e-commerce odnotowała rekordowe wzrosty sprzedaży.

 

Firmy prowadzące sprzedaż online poprzez sklepy internetowe oraz korzystające z technologii mobilnych stały się w czasie pandemii niedoścignioną konkurencją dla przedsiębiorstw sprzedających swoje produkty i usługi wyłącznie w stacjonarnych sieciach sprzedaży.

 

Epidemia znacząco przyspieszyła rozwój internetowego kanału sprzedaży e-commerce, a także wpłynęła na konieczność optymalizacji zasobów - zwłaszcza ludzkich. Najbardziej efektywnym rozwiązaniem na ten problem, stała się automatyzacja procesów produkcji i usług. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii firmy mogły ograniczyć koszty i stać się bardziej konkurencyjne na rynku. 

 

Do automatyzacji wykorzystane zostały nowoczesne dedykowane rozwiązania IT, które zintegrowały otoczenie zewnętrzne firmy (jej klientów i kontrahentów) z otoczeniem wewnętrznym (pracownikami poszczególnych działów). Do takich rozwiązań możemy zaliczyć np. platformy zakupowe B2B, dzięki którym kontrahenci mogli uporządkować procesy sprzedaży, zaproponować dedykowaną ofertę dla poszczególnych grup klientów, podnieść jakość obsługi i tym samym wizerunek marki.

 

Dziś pandemia Covid-19 jest w odwrocie, ale nie ma pewności, czy nie nadejdzie kolejna jej fala lub może kolejna zaraza, która jeszcze bardziej zweryfikuje przygotowanie przedsiębiorstw do działania w nowej wirtualnej rzeczywistości.

 

Tak jak wspomniałem na początku niniejszego artykułu, świat zmienił się bezpowrotnie, nie należy czekać na to, co się wydarzy, z założonymi rękami. Trzeba działać i aby przetrwać, należy dostosowywać prowadzony biznes do nowych realiów. 

 

Agencja Interaktywna Webemo jest przygotowana do wprowadzenia każdego biznesu w świat nowoczesnych technologii informatycznych. Zapraszamy do kontaktu.