Wstecz

Tworzenie sklepu internetowego dla własnej firmy. Od czego zacząć?

 

 

Jeżeli posiadasz firmę produkcyjną, lub handlową i prowadzisz sprzedaż bezpośrednią w stacjonarnej sieci handlowej lub planujesz uruchomić działalność bazującą na sprzedaży produktów i dotrzeć z nimi  do nieograniczonej rzeszy klientów w stosunkowo niedługim czasie świetnie trafiłeś.

 


Już teraz możemy stwierdzić, że podjęcie decyzji o uruchomieniu internetowego kanału sprzedaży on-line może w znaczący sposób wpłynąć na rozwój prowadzonej działalności.

 


Sprzedaż poprzez kanał e-commerce jest nieograniczona w czasie i obszarze działania. Sklep internetowy działa 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, a oferta posiadanych produktów może trafić nawet na najdalsze krańce świata, o ile klienci z tamtych miejsc, będą potrzebować akurat tego, co masz im do zaoferowania.

 


Zanim osiągniesz taki stan, musisz wszystko dobrze przemyśleć i zaplanować. Oto kilka naszych podpowiedzi, od czego zacząć.

 


Sposób prezentacji oferty i produktów w sklepie internetowym jest najważniejszy.

 


Prowadząc sprzedaż w sklepie stacjonarnym lub bezpośrednio u klienta mamy pewne narzędzie, którego niestety nie możemy wykorzystać w sprzedaży internetowej. Tym narzędziem jesteśmy my sami lub nasi handlowcy, którzy na co dzień używają własnego czaru, wdzięku i innych dobrze im znanych werbalnych metod prezentacji oferty.

 


W świecie wirtualnym klient musi zapragnąć danego produktu na podstawie jego prezentacji za pomocą zdjęcia i opisu oraz wyglądu samego sklepu internetowego oraz zastosowanych w nim funkcjonalności. I od tego właśnie należy zacząć. 

 


Sprawdź, czy posiadasz profesjonalne materiały!

 


Piękne zdjęcia pozwolą na wzbudzenie pożądania wśród kupujących a odpowiednie opisy oraz prezentacja parametrów technicznych tylko upewnią w słuszności podejmowanej decyzji zakupowej.

 


Kolejną ważną sprawą jest właściwe ułożenie oferty sklepu (odpowiedni podział drzewa kategorii, aby klient mógł szybko odnaleźć, to czego potrzebuje) i zastanowienie się nad aspektami jej przewagi nad konkurencją. 

 


Jeśli możesz, działaj na małej marży i nieograniczonym zasięgu. Cena w internecie ma znaczenie!

 


Jeśli klient może zamówić dokładnie ten sam produkt u różnych dostawców, to w 90% przypadków wybierze tego najtańszego.

 


Jak zwiększać obroty i zyski ze sprzedaży internetowej?

 


Sklep powinien MAKSYMALIZOWAĆ ZYSKI firmy poprzez systematyczne zwiększanie obrotów ze sprzedaży. Można to realizować poprzez szereg funkcjonalności promocyjnych w sklepie internetowym: PROMOCJE OKRESOWE, KODY RABATOWE, SPRZEDAŻ KRZYŻOWĄ, PRZECENY, WYPRZEDAŻE, PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE! Już na etapie przygotowania oferty należy się zastanowić, które z powyższych rozwiązań będziemy chcieli w przyszłości wykorzystywać, aby dostosować sklep internetowy do takich działań.

 


Marketing internetowy.

 


Samo wdrożenie sklepu internetowego i uzupełnieniu go o produkty to tylko początek. Aby  zaczął on sprzedawać, klient po prostu musi się o nim dowiedzieć i go odwiedzić. Dlatego też w chwili podjęcia decyzji o uruchomieniu tego kanału sprzedaży zaplanuj odpowiednio środki finansowe potrzebne na to działanie. Sklep to dość duży koszt, ale co najmniej dwa razy tyle wydasz na początku na jego wypromowanie w Internecie. Służą do tego celu różne narzędzia marketingu internetowego: reklamy płatne Google Ads, media społecznościowe tj. Facebook, Instagram, LinkedIn oraz pozycjonowanie organiczne i inne działania marketingowe w świecie realnym wspomagające sprzedaż w Internecie.

 


Podstawowe funkcjonalności sklepu internetowego.

 


A teraz trochę o samych funkcjonalnościach, które dobry sklep internetowy powinien posiadać:
 

  • W chwili, gdy klient jest już w Twoim sklepie, musi szybko i bez przeszkód odnaleźć interesujący go produkt. Służą do tego celu funkcjonalności WYSZUKIWANIA, FILTROWANIA i SORTOWANIA produktów!
  • Po odnalezieniu produktu klient powinien mieć możliwość dokładnego zapoznania się z jego OPISEM, WYGLĄDEM, CECHAMI i WARIANTAMI oraz OPINIAMI innych użytkowników! Dobrze zaprojektowana karta produktu realizuje ten cel. Mało tego, może jeszcze prezentować produkty podobne lub uzupełniające i poprzez tzw. cross-sell zwiększać wartość pojedynczego zamówienia.
  • Jeśli klient podejmie decyzję o zakupie, powinien mieć możliwość szybkiego złożenia zamówienia, wybrania dogodnej dla niego FORMY PŁATNOŚCI i DOSTAWY!
  • Po złożeniu zamówienia klient powinien być informowany o STATUSIE ZAMÓWIENIA i kolejnych etapach jego realizacji! 
  • W razie konieczności klient powinien mieć możliwość ZAREKLAMOWANIA PRODUKTU bądź jego ZWROTU!

 


Obsługa sklepu internetowego po wdrożeniu.

 


Załóżmy, że masz już sklep internetowy i tutaj pojawia się kolejne wyzwanie. Ten sklep musi ktoś obsługiwać. Sprzedaż online wymaga dużego nakładu pracy i zaangażowania po stronie jego administratora. Konfiguracja oferty, dodawanie produktów, przyjmowanie i obsługa zamówień, realizacja wysyłki towarów i dbanie o rozwój sklepu to tylko niektóre codzienne obowiązki związane z prowadzeniem sprzedaży przez Internet.

 


Dodatkowe możliwości i automatyzacja procesów.

 


Sklep internetowy to także szereg różnego rodzaju integracji z firmami zewnętrznymi. PŁATNOŚCI ONLINE, PORTALE TYPU ALLEGRO, OLX, AMAZON, CENEO, OFERTEO, PROGRAMY MAGAZYNOWE, PROGRAMY ROZLICZENIOWE, DOSTAWCY TOWARÓW – FIRMY KURIERSKIE, PACZKOMATY i wiele innych. To też trzeba zorganizować, wynegocjować korzystne warunki współpracy, podpisać odpowiednie umowy oraz dokonać rejestracji konta na powyższych portalach.

 

 

Jeżeli uważasz, że przekazane powyżej informacje to zbyt wiele dla Ciebie i wolałbyś większość z powyższych zadań przekazać komuś, kto już ma doświadczenie w tej materii, wybierz naszą Agencję Interaktywną Webemo.
Zadzwoń do nas i umówmy się na spotkanie, to nic nie kosztuje. Poprowadzimy Twoją firmę w zakresie uruchomienia internetowego kanału sprzedaży w każdym aspekcie.

 


Zapraszamy,

Zespół Webemo